klanten-aan-het-woord

"Vakmanschap en voorsprong is een leven lang leren."

Klanten raken met Persoonlijk Emotioneel Contact

Persoonlijk contact

Onlangs waren we voor ‘werkbezoek’ in de Malediven om in één van de top resorts de hospitality te ervaren. De focus lag op het leggen van persoonlijk contact met de klanten.

Lees meer...

Top 10 fouten in retail service

up your service

Sommige fouten in service zijn zo overduidelijk niet ok en dus ook zo makkelijk te voorkomen. Beter nog het zijn kansen om de service te verbeteren en ten opzichte van de concurrentie positief af te steken. De voorbeelden betreffen winkels maar gelden net zo goed voor andere branches waar service wordt verleend zoals Airlines, hotels, gemeenten etc. Hier de ergernissen top 10 en tips hoe dan wel.

Lees meer...

Wilskracht

Wilskracht

Vakantie is altijd een moment van bezinning voor mij. Eigenlijk was het al begonnen weken voor de vakantie. Ik wilde een aantal zaken veranderen in mijn dagelijkse patroon om structureel meer tijd te besteden aan mijn lichamelijke flexibiliteit, fysieke en mentale fitheid. Als vader, partner, zoon, broer, eigenaar van een bedrijf met direct en indirect veel mensen die hier afhankelijk van zijn, is het belangrijk om zowel op de korte termijn als de lange termijn fit te zijn. Ik noem dat duurzaam leiderschap: verantwoordelijkheid nemen naar jezelf en anderen om continuïteit te waarborgen. 

Lees meer...

De Villa Manager

De Villa Manager

In een van de woningen waar we als gezin verbleven werd ik geconfronteerd met ‘de villa manager’. Het was een geweldige metafoor voor hoe het helaas in bedrijven vaak ook gaat en het liet zo mooi zien dat het een verouderd model is.

Lees meer...

International day of Happiness

Day of happiness

Vandaag is het international day of happiness. Ik merk om me heen dat de aandacht voor geluk enorm toeneemt. Heel gaaf om te merken. Steeds meer mensen willen werken en leven vanuit hun authentieke ik. In onze begeleidingstrajecten zien we bij de voorlopers in diverse branches een enorme aandacht voor engagement en empowerment. De veranderingen in wat medewerkers willen, vragen een shift in aandacht voor cultuur, leiderschap en leren en ontwikkelen. Het vraagt nieuwe capabilities van leidinggevenden. Bij de winnaars en voorlopers waar wij voor werken zie ik het terug in hun prioriteiten. De thema’s die we tegen komen zijn o.a.:

Lees meer...

Lief zijn voor jezelf

lief zijn voor jezelf
Je houdt van schoonheid. Kunt genieten van een bezoek aan het museum of de nuance van een boek dat je leest. Je hebt bewondering voor de prestaties van collega’s of ondernemers die excelleren in een opdracht, het vinden van nieuwe business modellen of het naar grote hoogte brengen van hun bedrijf. Grote kans dat de karaktersterkte ‘waardering van schoonheid en excellentie’ waarschijnlijk hoog scoort in je karakterprofiel. Vaak zie je dan dat een karaktersterkte naar binnen of naar buiten gericht is of op één context (bijvoorbeeld werk) tot uiting komt.

Lees meer...

Strengths Challenge

Square
Wereldwijd initiatief om de prestaties en welzijn van medewerkers te verbeteren.

Na vaststelling dat bijna drie kwart van de ondervraagde medewerkers het gevoel hebben dat ze gelukkiger zouden kunnen zijn op het werk wanneer ze zich kunnen focussen op wat ze het beste doen, hebben Michelle McQuaid, het VIA Institute, Live Happy en Moovs samengewerkt om een nieuwe Strengths Challenge te ontwikkelen om deelnemers de middelen te geven om hun karaktersterktes te identificeren en te benutten op de werkplek.

Lees meer...

Met de complimenten van..!

Met de complimenten van

Hoe simpel is het om iemand af en toe een compliment te geven?

Afgelopen week gaf ik spontaan een compliment aan de Management Assistente van één van onze nieuwe klanten. Regelmatig hebben we per mail en telefoon contact met elkaar om afspraken in de overvolle agenda’s van onze directies te maken. En telkens lukt het weer om met een beetje geven en nemen, passen en meten, de afspraken te realiseren. En als je dan ineens beseft hoe fijn die wederzijdse bereidwilligheid en flexibiliteit is en hoe prettig de samenwerking hierdoor verloopt, dan voel je spontaan de behoefte om je blijdschap hierover te delen.

Lees meer...

Leef de beste versie van jezelf

leef de beste versie van jezelf
Veel mensen benutten hun potentieel onvolledig, zijn onverschillig of beperkt betrokken. Om volledig tot bloei te komen is het belangrijk om je unieke karaktersterktes in te zetten in je privé, werk en de gemeenschap. Veel van de invulling van onze dagen, weken, maanden, jaren en leven gebeurt routinematig. Het zou toch super zijn als we in deze routine de beste versie van onszelf zijn.

Lees meer...