klanten-aan-het-woord

"Vakmanschap en voorsprong is een leven lang leren."

Onze ervaringen in uiteenlopende branches zijn…

klanten

“Best Year Yet dwingt je effectiever te werken. Het heeft met bewustwording te maken.”

Rick de Haan, Ordina

Trainees bij Ordina kunnen rekenen op een meer dan doorsnee traineeprogramma. Dit jaar was er een noviteit in de aanpak: de introductie van Best Year Yet.

Lees meer...

"Door de training is iedereen zich bewuster geworden van kansen in de winkel en is het besef gegroeid dat elke medewerker het verschil kan maken."

Jobs Brussee, Roest B.V.

Bij Roest B.V., een familiebedrijf dat apparatuur verkoopt van bekende merken als Bang & Olufsen en Bosch, merkte de directie dat de klantgerichte benadering van het winkelpersoneel soms ten kosten ging van het echte verkopen.

Lees meer...

"Samsung is een bedrijf waar veel met korte leadtimes gewerkt wordt. Dit betekent dat iedereen er hard aan werkt om de gestelde deadlines te halen. Tijdens de samenwerking met Moovs bleek al snel dat die flexibiliteit geen probleem was."

Marjolijn van der Horst, Training Coordinator van Samsung

Hoe krijg je als leverancier de juiste productbeleving bij medewerkers die jouw product verkopen? Dat was de vraag waar Moovs mee aan de slag is gegaan voor Samsung. Tijdens een jaarlijks evenement ‘de Dealershow’ tonen alle divisies binnen Samsung hun line-up. Klanten worden geïnspireerd en krijgen informatie over de nieuwste producten van Samsung.

Lees meer...

"We spreken dezelfde taal wat betreft de cultuur en de ambitie van de Bijenkorf. Moovs zit middenin de belevingswereld van onze klant, doordat zij bij heel veel bedrijven over de vloer komen."

 

Adri-Jo Dielissen, De Bijenkorf

De Bijenkorf heeft een naam bij shoppend Nederland. Onderscheidende formule, exclusieve presentatie, mooie winkels. Wat wil je nog meer? Voor het management van de Bijenkorf was die vraag niet moeilijk te beantwoorden: een betere service.

Lees meer...

"Moovs beschikt over veel kennis en praktijkvoorbeelden waardoor ze snel en pragmatisch kunnen handelen."

 

Sabine Slegt, De Bijenkorf

Om nieuwe en vaste medewerkers, seizoenskrachten en tijdelijk personeel zo snel mogelijk op het gewenste niveau te krijgen lanceerde de Bijenkorf in samenwerking met Moovs onlangs een nieuw introductieprogramma.

Lees meer...

"Er zat geen lijn meer in het team. Er werd wel hard gewerkt, maar alleen van dag tot dag. Nu hebben we gezamenlijke doelen en is iedereen geïnspireerd die samen te bereiken."

Martijn Walrave, Ahold

Hoewel dagelijkse werkzaamheden goed werden uitgevoerd, heerste er enige onrust in het team Security van Ahold. Na wisselingen in het management merkte teammanager Martijn Walrave dat de sfeer en de focus beter kon: "We concentreerden ons steeds op de werkzaamheden van dag tot dag, niet op langetermijndoelen. Er was te weinig visie."

Lees meer...

"De manier waarop MOOVS dit traject aanpakt, dwingt respect af. Het is allemaal strak door hen georganiseerd, maar je hebt nergens de indruk dat het 'van de plank getrokken' is."

Henk Schipper, Etos


In maart dit jaar zag Etos haar ketenbrede inspanningen om de klant centraal te stellen bekroond met de titel Beste Drogist van 2011. Kan het beter? Henk Schipper gaat er hoe dan ook van uit dat het beter kan.

Lees meer...

"Het was al een tijd geleden dat de crew een echte salestraining had gekregen. De verkopen zijn toegenomen, wat te danken is aan de training."

Wendy van der Valk (Hoofd Opleidingen Cabine)

Sales as a Service door Pursers transavia.com vervoert jaarlijks ongeveer 5,5 miljoen passagiers naar hun vakantiebestemming en bestaat al ruim 40 jaar. De low cost luchtvaartmaatschappij transavia.com verzorgt charters en lijndiensten naar zomer-en winterbestemmingen binnen Europa en landen rond de Middellandse Zee. In Nederland is transavia.com marktleider op de vakantievliegmarkt.

Lees meer...

"Ik vind het waanzinnig gaaf om te zien dat medewerkers zelf de verantwoordelijkheid krijgen voor klantgroepen en dat heel veel mensen boven zichzelf uitstijgen en echt verantwoordelijk nemen en daarmee aan de gang gaan."

Gert Blaauw Directeur Verkoop D-reizen

Op het moment dat Gert Blaauw als Directeur Verkoop bij D-reizen in dienst trad, vielen hem een aantal zaken op tijdens zijn eerste winkelbezoeken. Allereerst waren de klanten zeer positief over D-reizen, alleen de repeat viel tegen. Slechts een derde van de klanten boekte de volgende reis weer bij D-reizen. Ten tweede vielen de verkopen van extra producten zoals verzekeringen tegen.

Lees meer...

"Vooral de praktische kant, duidelijke handvatten in hoe leidinggevenden kunnen coachen, tips die direct toepasbaar zijn in de praktijk. Niet ergens in een lokaal voor een groep staan en vertellen over trucjes, maar echt ‘doen’ "

Aniek Bruens, Opleidingscoördinator bij Hornbach.

Voor Hornbach is proactief afstappen op de klant, klantvriendelijkheid uitstralen en actief klantcontact aangaan van belang voor alle medewerkers. De rol van leidinggevenden is medewerkers hier actief op te coachen. Training Consultant Koos van Oosterhoud van Moovs heeft dit traject met succes beet gepakt. “De gemiddelde collega is een doener en daar weet Koos goed bij aan te sluiten en een spiegel voor te houden”, licht Aniek Bruens toe.

Lees meer...

“Eye Wish Opticiens moet meer als een unieke speler optreden in de markt van contactlenzen en brillen”

 

Arjan Hermanides, Rayonmanager van Eye Wish Opticiens:

Wij zitten in het hogere segment van de markt. Dat betekent dat wij voor de klant meerwaarde creëren door bijvoorbeeld maatwerk te leveren. Arjan Hermanides is daarom uiterst enthousiast over het lopende traject, daar wordt onder andere dit thema aangepakt.

Lees meer...

"Moovs stelde een interessante training voor, maar hechtte daarnaast ook veel belang aan borging."

 

Dirk van Wymeersch, Delek

De tankstations van Texaco hebben sinds kort een nieuw shopconcept gekregen. Dit was aanleiding voor Delek, het bedrijf dat de tankstations en de shops beheert, om de medewerkers en area managers van die shops een training aan te bieden. "Het was een goed moment om onze medewerkers nieuwe inspiratie te bieden op de gebieden van klantvriendelijkheid en verkoop", aldus Dirk van Wymeersch, trainingscoördinator bij Delek.

Lees meer...

"Ik vind dat Moovs het heel goed doet. Ze zijn heel erg gespitst op de verhouding tussen wat er wordt besproken en de toepassing ervan op de werkvloer. Je ziet dat het heel praktisch is gericht."

Max Delissen, locatiemanager van zwembad Hoornse Vaart

Een op papier eenvoudige organisatieverandering kan in de praktijk ingrijpende gevolgen hebben. Neem het Sportbedrijf van de gemeente Alkmaar. De wens om de drie teamleiders meer zaken te laten overnemen van de locatiemanager, klonk alleszins logisch. Alleen vraagt die ogenschijnlijk kleine verandering in takenpakket ineens andere vaardigheden van alle betrokkenen. Meer delegeren voor de één, meer proactief handelen voor de ander. Moovs nam het voortouw met een langdurig traject ‘leiderschap’.

Lees meer...

"Moovs heeft een heel actief programma ontwikkeld binnen de doelstellingen die wij zelf hadden geformuleerd. Het accent moest liggen op samenwerking binnen het team."

Miranda Wien, junior learning consultant van het SZW

Trainingen zijn meestal voorbehouden aan goed geconditioneerde ruimtes in fraai gelegen conferentieoorden. Maar waarom zou die training niet eens buiten kunnen worden behouden? ‘Outdoor’ trainingen zijn een relatief onbekend – dus onbemind – terrein bij veel trainingsbureaus. Zo niet bij Moovs.

Lees meer...

"Moovs wist met veel creativiteit een doelgroep aan te spreken die niet gemakkelijk erkent gebukt te gaan onder stress."

Polo Pieters, personeelsfunctionaris DekaMarkt

De productieleiders binnen het logistiek centrum van DekaMarkt gaat het omgaan met  stress tegenwoordig een stuk beter af. Reden: een tweedaagse training die Moovs programmeerde, op verzoek van personeelsfunctionaris Polo Pieters. Geen overbodige luxe, want in hun dagelijkse arbeid giert de spanning bij wijze van spreken om de oren.

Lees meer...

“Ze hebben bij Moovs geweldige trainers in huis. De energie spatte er vanaf tijdens de presentatie."

Andrew Handana van KPN

Werken op het contact center van KPN Contact is niet voor iedereen weggelegd. Contact center-medewerkers krijgen een stevig intern opleidingstraject voor hun kiezen. Met de ‘Training & Scripting Contact Academy’ beschikt KPN over een eigen trainingscentrum, dat medewerkers opleidt tot zogeheten World Class Agents.

Lees meer...

“Er kwam een acteur aan te pas die een aantal slechte voorbeelden liet zien. Aan de hand van die voorbeelden hebben we feedback gegeven. Ik denk dat die training zeker heeft meegespeeld in de manier waarop mensen nu met elkaar omgaan."

Marieke van Schelven, opleidingscoördinator van de Stamhuis Groep

De Stamhuis Groep is een bedrijf gespecialiseerd in winkelverbouwingen. Met het BVS-concept (‘Bouwen Volgens Stamhuis’) kan het bedrijf een complete winkel binnen één week verbouwen. In de voorbereiding is communicatie belangrijk. Met de training ‘afspreken/aanspreken’ zette Moovs het belang van optimalecommunicatie in het juiste perspectief.  Nederlands grootste supermarkt doet regelmatig een beroep op de kwaliteiten van de Stamhuis Groep.

Lees meer...

"Vaak zijn trainingen vrij standaard. Moovs had echter de problematiek van Midden-Drenthe heel goed meegenomen in het advies aan onze gemeente."

Coby Krolis, personeelsconsulent gemeente Midden-Drenthe

‘Verantwoordelijkheden lager in de organisatie leggen’ is een zinsnede die in veel beleidsplannen van organisaties is terug te vinden. De gemeente Midden-Drenthe liet het niet bij formuleren alleen. Mét het wegsnijden van de coördinerende laag in de gemeentelijke organisatie groeide de behoefte aan seniormedewerkers met vaardigheden in het coachend leidinggeven. Moovs bracht uitkomst.

Lees meer...

“Moovs kan goed meedenken met ons, ze begrepen de sfeer van ons bedrijf. Als je training gaat geven aan retailers, moet je ook denken als een retailer. Wat een retailer vandaag bedenkt, wil hij morgen uitvoeren.”

Rob de Waal, trainingsmanager Staples Office Centre

Staples Office Centre is een van de grootste leveranciers van kantoorbenodigdheden in Nederland. Vanuit 47 vestigingen en online benadert Staples Office Centre de markt. In het kader van een grootschalig verandertraject nam Staples Office Centre Moovs in de arm. Doel: de organisatie laten kantelen van taakgericht naar klantgericht. Zowel de verkoopals de inkoopmanagers zijn getraind in het optimaliseren van hun verkoopkwaliteiten, regiomanagers zijn begonnen met Best Year Yet®.

Lees meer...

"Het waren twee heel mooie dagen. Iedereen vond het fantastisch. Mensen moesten tijdens de game antwoorden geven op vragen zodat we hun kennis konden testen. We waren aangenaam verrast dat ze zelfs nóg diepgaander antwoorden gaven."

Merchandiser Jules Oomen van HEMA

Het hoofdkantoor van HEMA stond voor de taak een aantal nieuwe werkprocessen te introduceren op het gebied van supply chain management. Kennisoverdracht stond centraal. Met MOOVS als vaste opleidingspartner Draaide het niet uit op een training zus of een workshop zo. Het zou helemaal anders lopen.

Lees meer...

"We hadden er meteen het beste gevoel bij. De aanpak van Moovs bleek in de praktijk ook goed te werken."

Bob Wagemaker, hoofd Publiekszaken gemeente Waalre

Van de ene op de andere dag telde de gemeentelijke organisatie van Waalre geen senior-medewerkers meer, maar teamleiders. Die verandering had achter de schermen meer voeten in de aarde. Een combinatie van outdoortrainingen en persoonlijke coaching bereidde de aanstaande teamleiders voor op hun nieuwe, leidinggevende rol in de gemeente.

Lees meer...

"Al met al heeft het coachingstraject mij bewuster gemaakt van mijn persoonlijk functioneren en mijn leerproces. Dit resulteerde in een duidelijkere structuur binnen het team waar onder meer persoonlijke motivatie en heldere verwachtingen centraal staan."

Guimette Prakken, TalentCom

Snel carrière maken wordt door veel mensen als een absolute uitdaging gezien. Echter is promotie niet altijd inherent aan persoonlijke groei. Guimette Prakken van het adviesbureau TalentCom kreeg de mogelijkheid om als jonge ambitieuzevrouw al op 27-jarige leeftijd te groeien in een van de topmanagement functies binnen haar bedrijf. Deze kans greep ze met beide handen aan. Moovs heeft haar geholpen om haar optimaal voor te bereiden ophet veranderende takenpakket.

Lees meer...