Toekomstbestendige Organisaties

Terwijl de wereld snel verandert en er nieuwevaardigheden van leiders nodig zijn, moeten ze ook de bedrijven van vandaag leiden. Of we inzetten op de toekomst of op het beschermen van de status quo, is niet langer de vraag in deze disruptieve wereld. De vraag is of wij de ontwrichtende factor zijn of zelf ontwricht worden. Willen leiders in dit tijdperk winnen, dan zullen individuen en organisaties ruimte moeten creëren voor interne verandering en de capaciteiten om nog sneller te bewegen dan de buitenwereld zal doen.

Voorbereiden op de toekomst en tegelijkertijd van dag tot dag een bedrijf runnen, dat is een worsteling voorleiderschapsontwikkeling. Leiders hebben de neiging te focussen op de leiderschapsvaardigheden die nodig zijn om het bedrijf te runnen, terwijl ze ook de vaardigheden moeten ontwikkelen om tegemoet te komen aan de snel transformerende, technologiegedreven zakelijke omgeving. We moeten beide doen! Simpelweg de status quo managen is niet langer acceptabel.

Wij geloven dat bedrijven, om te overleven en te floreren in de 21e eeuw, een nieuw leiderschapsparadigma moeten ontwikkelen. Dit paradigma moet gebaseerd zijn op leiderschap dat – naast het bedrijf en zijn aandeelhouders – gericht is op het welzijn van alle stakeholders: medewerkers, klanten, partners, de gemeenschap, de maatschappij en het milieu. Dit allesomvattende leiderschap is de beste bedrijfsstrategie voor het creëren van een duurzame toekomst. Als leiders veranderen, veranderen organisaties. Daarom geloven wij dat leiders essentieel zijn voor het veranderen van het bedrijf, de cultuur en de welvaart vooriedereen. Leiderschap, verandering en cultuur vormen een drie-eenheid. Leiderschap en management fundamenten zijn eveneens essentieel voor leiderschapsontwikkeling.

Leiderschap, Cultuur & Verandering

Leiderschap is essentieel voor de groei van de organisatiecultuur. We onderscheiden vier gebieden van leiderschapsontwikkeling: Jezelf Leiden, Anderen Leiden, een Organisatie Leiden en Leidinggeven in de Maatschappij.

Capaciteitsopbouw

Als je als organisatie wilt blijven bestaan, moet je beseffen dat je bestaansrecht altijd ter discussie staat. Het is belangrijk om constant te dromen van nieuwe kansen en elke dag te werken aan innovatie, verandering en efficiëntie.

Medewerkersreis

We voeren een medewerkersreis scan uit om uw organisatie te adviseren welke bouwstenen ontwikkeld of geüpgraded moeten worden. Op basis van onze scan bieden we een complete aanpak op maat.

Klantreis

Door een 'Klantenbestand voor het Leven' op te bouwen, krijgt u de houding, strategieën en vaardigheden die nodig zijn om een betrouwbare adviseur voor uw klanten te worden. Natuurlijk is het werven van nieuwe klanten ook belangrijk, maar het behouden van en voortbouwen op klanten is nog waardevoller.