Data &
Leerstatistieken

Onderwijs en training kunnen behoorlijk prijzig zijn. Daarom is het belangrijk om duidelijke afspraken te maken over de te meten resultaten en de manier van meten. Om de effecten van de interventies te bepalen en de waarde van de leerinterventies te visualiseren, gebruiken we de ROI-methodologie. Om te bepalen waar je als organisatie staat, raden we aan om aan het begin de Objective Key Results (OKR) vast te stellen en de belangrijkste KPI's te meten en te verzamelen die nodig zijn voor de OKR's.

Op deze manier kunnen we ook via de KPI's zien welke ontwikkelingen worden gemaakt. Aan het begin bepalen we samen met de klant op welke gebieden we resultaten willen meten. Door dit aan het begin te doen, kunnen we de effecten van interventies meten en dit over een langere periode herhalen. Dit biedt kansen voor tussentijdse aanpassingen en stelt ons in staat om op de lange termijn te beoordelen of de gestelde OKR's zijn behaald.

Onze platforms en tools zijn zo ingericht dat ze op een regelmatige en uniforme manier gegevens meten die worden gebruikt om de voortgang van de OKR's te bepalen. Bijvoorbeeld, het 'betrokkenheidsniveau' van deelnemers kan een aangepaste formule zijn op basis van het aantal logins, de tijd die op het platform en met de inhoud wordt doorgebracht, het aantal gevolgde trainingen en andere interacties op het platform, zoals het bekijken van video's van begin tot eind of het klikken op knoppen en links. Voor elke klant wordt het daadwerkelijke 'betrokkenheidsniveau' bepaald en teruggekoppeld.

Onze platforms kunnen gegevens exporteren naar Excel of direct naar de eigen business intelligence-rapportagetools van de klant. Hier kunnen andere relevante gegevens, zoals verkoopcijfers of NPS-scores, worden gecombineerd voor maximale consistentie en gebruiksgemak.

We onderscheiden verschillende gebieden waarop we OKR's kunnen meten:

  • Indicatoren voor reacties van deelnemers en andere belanghebbenden, zoals bruikbaarheid, relevantie voor de functie en motivatie
  • Indicatoren voor impact, zoals verbeterde productiviteit, verkoopresultaten en klanttevredenheid
  • Indicatoren voor leereffecten zoals vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen
  • Indicatoren voor toepassing zoals gebruiksniveau, voltooide acties en behaalde scores
  • Indicatoren voor het rendement op investering, zoals ROI% en de kosten-batenverhouding