Gamification maakt leren leuk

Iedereen vindt het fijn om beloond te worden. Gamification maakt saaie of vervelende taken leuker voor werknemers en verhoogt hun betrokkenheid. Door spelelementen zoals competitie, spelregels en puntenscores te gebruiken om problemen op te lossen en gebruikers te betrekken, combineert gamification psychologie (75%) met technologie (25%).

Bij het inwerken van nieuwe medewerkers en het oriënteren van bestaande medewerkers op producten, diensten en beleid, kan gamification een grote hulp zijn. Regelmatige begeleide e-learningprogramma's of goed gemaakte videotutorials besparen tijd en kosten voor het bedrijf, maar dragen waarschijnlijk niet veel bij aan het enthousiasme van de medewerkers.

Door spelelementen zoals punten en badges toe te voegen als beloningen voor voltooide tutorials, wordt het proces leuker en boeiender. Een bedrijf kan prestatiegerichte beloningspunten toekennen om ervoor te zorgen dat medewerkers de informatie niet alleen snel onthouden, maar ook toepassen in hun werk.

Er zijn minstens 52 bekende gamificatiemechanismen, elk met hun eigen unieke toepassingen en resultaten. Wanneer ze samen worden gebruikt, versterken ze de gamificatieprincipes, afgestemd op het gebruikersprofiel dat ermee aan de slag gaat. Deze principes worden toegepast in de meest succesvolle computerspellen, maar ze werken net zo goed wanneer ze worden ingezet voor leerprogramma's.

Al onze programma's maken gebruik van gamificatieprincipes om ervoor te zorgen dat iedereen enthousiast en betrokken blijft.